Mytilene, Lesvos

our blog

Το Facebook feed σου αλλάζει (?)

Μια πάρα πολύ σημαντική αλλαγή ετοιμάζεται να κάνει το Facebook στον τρόπο, που εμφανίζονται οι δημοσιεύσεις στο feed των χρηστών του. Όπως διαβάζουμε ήδη δοκιμάζει τον διαχωρισμό των δημοσιεύσεων σε δύο feeds: στο ένα θα περιλαμβάνονται δημοσιεύσεις από ενημερωτικές και εταιρικές ιστοσελίδες (ουσιαστικά από κάθε είδους page) και στο δεύτερο από τους απλούς χρήστες.

Η απόφαση αυτή, μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους. Η πληθώρα των πληροφοριών, που δημοσιεύονται και φθάνουν στον χρήστη, η προτεραιοποίηση τους και επιπλέον φιλτράρισμα για fake news (η πληγή της πλατφόρμας) είναι ένας από αυτούς. Ένας δεύτερος είναι το να διατηρηθεί η ισορροπία ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του Facebook ως κοινωνικό δίκτυο, όπου οι χρήστες μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες και επικοινωνούν μεταξύ τους, και ως πλατφόρμα διαφήμισης. Ένας τρίτος είναι πως με αυτή τη νέα προσέγγιση θα αυξηθούν τα διαφημιστικά έσοδα της εταιρείας.

Αναπόφευκτα το organic reach (το “εύρος” διάδοσης μιας δημοσίευσης στους χρήστες του Facebook, χωρίς να καταβάλλουμε κάποιο ποσό για να διαφημιστεί περισσότερο) θα περιοριστεί σημαντικά. Ο χρήστης θα πρέπει να επιλέξει να δει το feed, στο οποίο περιλαμβάνονται οι δημοσιεύσεις σελίδων, ενώ η για να περάσει η δημοσίευση μιας εταιρικής σελίδας στο “προσωπικό” feed των χρηστών, θα πρέπει να καταβληθεί κάποιο ποσό.

Οι δοκιμές των παραπάνω πραγματοποιήθηκαν σε ένα μικρό εύρος χρηστών και σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, που ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα, δεν υπάρχει πλάνο για επέκτασή τους σε όλους τους χρήστες. Ωστόσο, πολλές φορές, αυτές οι μικρές δοκιμές είναι η πρώτη μας γνωριμία με νέα χαρακτηριστικά του Facebook, και αν όντως εφαρμοστεί ο διαχωρισμός των δημοσιεύσεων σε δύο feeds, εμφανίζονται νέες προκλήσεις για την προώθηση εταιρικών ή/και ενημερωτικών δημοσιεύσεων στην πλατφόρμα.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top